Gå til hovedindhold

Virk vision

Visionen for Virk er at skabe et lettilgængeligt omdrejningspunkt for den offentlige digitale kommunikation med erhvervslivet.

Visionen for Virk er at skabe et lettilgængeligt omdrejningspunkt for den offentlige digitale kommunikation med erhvervslivet.

Virk er kanal for myndighedernes erhvervsrettede informationer og selvbetjening, så virksomhederne på en let måde kan finde relevante selvbetjeningsløsninger.

Vidensdeling og dialog er kerneværdier i vores samarbejde om Virk. Virk er den centrale erhvervsportal, som vi bl.a. styrker, når vi:

  • arbejder for brugervenlige løsninger
  • tager udgangspunkt i virksomhedernes arbejdsgange
  • skaber overblik over virksomhedernes engagement med det offentlige

Virk skal lette virksomheders administration gennem intuitive og velformidlede selvbetjeningsløsninger, der mindsker tidsforbrug til indberetning og virksomhedernes behov for support.

Målet er at udvikle Virk som en stærk platform for erhvervslivet. Det sker blandt andet gennem overholdelse af de 7 pejlemærker for Virk, der blev introduceret og er gældende fra ”Handlingsplan for Virk 2013-15”.

7 pejlemærker for Virk

Udviklingen i Virk bekræfter visionens værdi og styrker det langsigtede samarbejde omkring de 7 pejlemærker for Virk:

1. Virk skal være omdrejningspunktet for digital offentlig forvaltning for myndigheder og virksomheder
2. Virk skal give myndigheder og virksomheder en sammenhængende brugeroplevelse
3. Virk skal i partnerskab med myndigheder skabe fælles værdi
4. Virk skal personalisere virksomhedernes brugeroplevelse
5. Virk skal sætte data i spil
6. Virk skal sætte sig i spidsen for deling af offentligt erhvervsrettet indhold
7. Virk skal være ét brand