Gå til hovedindhold

DIA-værktøjet

DIA er Digital Indberetnings Administration, myndighedernes værktøj til styring af deres indhold på Virk.

I DIA opretter og vedligeholder du erhvervsrettede selvbetjeningsløsninger på Virk. Du kan tilføje beskrivelse om løsningen, specifik eller generel hjælp og vejledning, pdf-vejledninger eller andre guides og tilføje grafiske elementer på introsiden. Derudover vedligeholder du også myndighedens kontaktdata i DIA.

Det er også i DIA, at du angiver, hvor mange indberetninger der potentielt modtages på de forskellige indberetnings- og selvbetjeningsløsninger.

DIA er derfor et meget centralt værktøj med mange anvendelser og interessenter. Alle det offentliges erhvervsrettede indberetninger skal være registreret i DIA, og det er myndighedernes ansvar at holde indholdet opdateret.

Hvis du vil oprettes som bruger af DIA, skal du sende en mail til myndighedsteam og oplyse dit navn, den myndighed eller den leverandør, du repræsenterer, samt din mailadresse. Så får du tilsendt brugernavn og et kodeord, som du skal bruge første gang du logger ind. Herefter skal du bruge din NemID medarbejdersignatur til at logge ind.